برنامه ریزی آموزشی :
·
چیدمان برنامه
درسی بر اساس جداول رسمی آ.پ و مصوبات ستاد برنامه
ریزی دبیرستان بر پایه آسیب
شناسی از وضع موجود
·
تشکیل جلسات منظم
شورای دبیران عمومی و پایه برای سیاستگذاری، عمل بر اساس بودجه بندی درسی، تحلیل دادهها، تبیین وضع موجود
و چشم انداز پیش رو
·
پرسش های مستمر
در قالب طرح فرآیندی کردن جریان آموزش
·
استفاده از زنگهای
پنجم در برخی از روزهای هفته برای ارائه درس های تقویتی و پایه (اختیاری)
·
برگزاری آزمون های ادواری فرابخشی مانند مرآت، گزینه دو، سنجش و قلم
چی ، تحلیل نتایج و پیگیری های مربوطه
·
توجه ویژه به مشاوره
های فردی، گروهی و خانوادگی
·
توجه ویژه به دپارتمان
های درسی و نشستهای تخصصی دبیران
·
اهمیت دادن به
آزمایشگاه به صورت دانش آموز محور
·
آموزش از طریق
مشارکت جمعی و فعالیت های گروه محور
·
رصد رون
آموزشی در سطح خرد و کلان با توجه به
تحلیل نتایج آزمون های فرآیندی
بکارگیری فناوری :
·
بهره گیری از نرم
افزارهای تحت وب در بخشهای ثبت نمرات، مشاوره، انضباطی و پرورشی به منظور سرعت بخشی
و آسان نمودن اطلاع رسانی به اولیا و دانش آموزان
·
به کارگیری اتوماسیون
داخلی به منظور سرعت بخشی در ارتباط کاری همکاران
·
استفاده از اتوماسیون
جامعه تعلیمات برای ارتباطات با مجموعه جامعه تعلیمات اسلامی
·
بهره گرفتن از
امکانات سایت و فضاهای مجازی برای اطلاع رسانی و افزایش سرعت و امکان دسترسی به اطلاعات
·
آموزش نرم افزارهای
عمومی و مرتبط به همکاران در راستای افزایش توانمندی همکاران
·
امکان دسترسی به
اطلاعات به روز تحصیلی، انضباطی و اخلاقی دانش آموزان توسط اولیای محترم
·
هوشمند سازی کلاس
های درسی
·
استفاده از ظرفیت
های فضای مجازی در تقویت و ارتقای سازمان اداری و آموزشی
·
آموزش غیر
حضوری با بهره گیری از نرم افزارهای روز در زمان های مورد نیاز
پایگاه تابستانی :
·
برگزاری آزمون
تشخیصی پیش از آغاز کلاسهای تابستانی
·
تشکیل کلاس های
پیش نیاز قبل از رسمیت بخشی به آموزش ها در تابستان
·
آغاز کلاس های
آموزشی و پرورشی در پایگاه تابستانی
·
آغاز اردوهای مطالعاتی
از تابستان
·
تشکیل کلاسهای
کارگاهی و مهارتی در حوزههای عملی ، اجتماعی، قرآنی و اعتقادی
·
برگزاری اردوهای
تفریحی، زیارتی و سیاحتی
آموزش در فوق برنامه :
·
تشکیل کلاس های
نکته و تست و تحلیل آزمون در روزهای پنجشنبه
·
تشکیل کلاسهای
تکمیلی و برتر در روزهای پنجشنبه
·
تشکیل کلاسهای
ویژه مهارت آموزی با استفاده از سازمانهای فرابخشی و NGOها
·
توجه به گروههای دانشآموزی (همیار معلم، همیار مشاور) در راستای
تقویت مشارکت فراگیران
·
برگزاری کارگاه
های درسی بر اساس گروه بندی های انجام شده توسط دبیران
·
استفاده از توانایی
های دانش آموزان در قالب شوراهای مدرسه در جهت بروز و ظهور خلاقیت ها و توانمندی های
فردی و اجتماعی آنان